2023年3月7日火曜日

半径 0.1 の球体 26個を 半径1の球体表面に描いて






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日本語で質問しますので、以下形式で回答してください。
【質問の英訳】
【英訳に対する英語の回答】
【英語の回答の日本語訳】
blender 3.4.1 python スクリプト 書いて 冒頭に import math 挿入 内容は 

半径 0.1 の球体 26個を 半径1の球体表面に描いて


Question:
I would like to write a Python script in Blender 3.4.1 that begins with importing math. The content should be to draw 26 spheres with a radius of 0.1 on the surface of a sphere with a radius of 1.

Answer:
You can use the following Python script in Blender 3.4.1 to accomplish this task:








import bpy
import math

# Define the parameters
num_spheres = 26
outer_radius = 1
inner_radius = 0.1

# Create the outer sphere
bpy.ops.mesh.primitive_uv_sphere_add(radius=outer_radius)

# Create the inner spheres
for i in range(num_spheres):
    theta = 2 * math.pi * i / num_spheres
    x = math.cos(theta) * outer_radius
    y = math.sin(theta) * outer_radius
    z = 0
    bpy.ops.mesh.primitive_uv_sphere_add(radius=inner_radius, location=(x, y, z))










This script first imports the necessary modules, including math. It then defines the parameters for the number of spheres to create, as well as the radii of the outer and inner spheres.

The script creates the outer sphere using the primitive_uv_sphere_add function with the given outer radius. It then uses a loop to create the inner spheres. For each sphere, the script calculates the location on the surface of the outer sphere using polar coordinates and the cos and sin functions from the math module. Finally, it creates each inner sphere at the calculated location with the given inner radius.

回答:
Blender 3.4.1でPythonスクリプトを書き、冒頭にmathをインポートするには、以下のようなPythonスクリプトを使用できます。このスクリプトは、半径1の球体の表面に、半径0.1の球体を26個描画します。



import bpy
import math

# パラメータを定義
num_spheres = 26
outer_radius = 1
inner_radius = 0.1

# 外側の球体を作成
bpy.ops.mesh.primitive_uv_sphere_add(radius=outer_radius)

# 内側の球体を作成
for i in range(num_spheres):
    theta = 2 * math.pi * i / num_spheres
    x = math.cos(theta) * outer_radius
    y = math.sin(theta) * outer_radius
    z = 0
    bpy.ops.mesh.primitive_uv_sphere_add(radius=inner_radius, location=(x, y, z))






Question:
I would like to write a Python script in Blender 3.4.1 that begins with importing math. The content should be to draw 26 spheres with a radius of 0.1 on the surface of a sphere with a radius of 1.

Answer:
You can use the following Python script in Blender 3.4.1 to accomplish this task:

python
Copy code
import bpy
import math

# Define the parameters
num_spheres = 26
outer_radius = 1
inner_radius = 0.1

# Create the outer sphere
bpy.ops.mesh.primitive_uv_sphere_add(radius=outer_radius)

# Create the inner spheres
for i in range(num_spheres):
    theta = 2 * math.pi * i / num_spheres
    x = math.cos(theta) * outer_radius
    y = math.sin(theta) * outer_radius
    z = 0
    bpy.ops.mesh.primitive_uv_sphere_add(radius=inner_radius, location=(x, y, z))
This script first imports the necessary modules, including math. It then defines the parameters for the number of spheres to create, as well as the radii of the outer and inner spheres.

The script creates the outer sphere using the primitive_uv_sphere_add function with the given outer radius. It then uses a loop to create the inner spheres. For each sphere, the script calculates the location on the surface of the outer sphere using polar coordinates and the cos and sin functions from the math module. Finally, it creates each inner sphere at the calculated location with the given inner radius.

回答:
Blender 3.4.1でPythonスクリプトを書き、冒頭にmathをインポートするには、以下のようなPythonスクリプトを使用できます。このスクリプトは、半径1の球体の表面に、半径0.1の球体を26個描画します。

lua
Copy code
import bpy
import math

# パラメータを定義
num_spheres = 26
outer_radius = 1
inner_radius = 0.1

# 外側の球体を作成
bpy.ops.mesh.primitive_uv_sphere_add(radius=outer_radius)

# 内側の球体を作成
for i in range(num_spheres):
    theta = 2 * math.pi * i / num_spheres
    x = math.cos(theta) * outer_radius
    y = math.sin(theta) * outer_radius
    z = 0
    bpy.ops.mesh.primitive_uv_sphere_add(radius=inner_radius, location=(x, y, z))
このスクリプトは、最初に必要なモジュールをインポートします。その後、作成する球体の数や、外側と内側の球体の半径などのパラメータを定義します。

スクリプトは、与えられた外側の半径を使用してprimitive_uv_sphere_add関数を使用して外側の球体を作成します。その後、ループを使用して内側の球体を作成します。各球体について、スクリプトは極座標とmathモジュールからのcos関数とsin関数を使用して、外側の球体の表面上の場所を計算します。






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